وی گفت: قبلا
اتصال این قسمت (ایستگاه تجریش به ایستگاه جماران ) به تصویب رسیده و ما از
شرکت مترو می خواهیم هر چه سریعتر این قسمت را راه اندازی کند چرا که بار
شدید ترافیک شمال شرق تهران با راه اندازی این خط مترو رفع خواهد شد.
وی
افزود: در تبصره بودجه سال 95 آمده است که پس از تأیید مراجع ذیصلاح از
جمله شورای هماهنگی ترافیک کل کشور که زیر نظر وزیر کشور و با حضور 6 وزیر
دیگر مورد بررسی قرار میگیرد، اگر ایجاد خط جدید مترو تصویب شود که
قاعدتاً تصویب خواهد شد با مشارکت بخش خصوصی میتوانیم برای احداث این خط
اقدام کنیم.
چمران گفت: اعتباراتی که فعلاً برای مترو در نظر
گرفتهایم برای خطوطی است که قبلاًتعریف شده است و خط جدید باید با حضور
سرمایه گذار بخش خصوصی ایجاد شود.
وی افزود: اینکه بدون نقشه
بخواهیم خط جدیدی را احداث کنیم درست نیست و همانطور که شهردار تهران گفته
است مطالعاتی از 6 سال پیش در این خصوص ایجاد شده است.